도시 단위를 구성하는 건물별 스마트 도시 전력 에너지 모니터링 시스템 개발,
디지털콘텐츠학회논문지,
201908
Stress classification model for DBN based mental healthcare management using the KNHANES VII-2,
Basic & Clinical Pharmacology & Toxicology,
201908
Real-Time Mobile Emotional Content Player Using Smartphone Camera-Based PPG Measurement,
Mobile Information Systems,
201905
Arousal, Valence and Liking Classification Model Based on Deep Belief Network and DEAP Dataset for Mental Healthcare Management,
Basic & Clinical Pharmacology & Toxicology,
201903
Posture Classification Model Based on Machine Learning for Guiding of Squat Exercises,
Basic and Clinical Pharmacology and Toxicology,
201903
Development of Squat Posture Guidance System Using Kinect and Wii Balance Board,
Journal of information and communication convergence engineering,
201903
The mobile applications based on visionobject detections for classifying of endangered parrot species using the CNN deep model,
Basic&ClinicalPharmacology&Toxicology,
201812
Arousal and Valence Classification Model Based on Long Short-Term Memory and DEAP Data for Mental Healthcare Management,
Healthcare Informatics Research,
201810
A MICCA-Based Clustering System for Rodent and Lagomorph Species Gene Sequence Clustering and Habitat Tracking,
BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY,
201809
Non-contact autonomic nervous system response measurement for psychiatric trauma treatment,
BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY,
201809
Comparative analysis of affective and physiological responses to emotional movies,
HUMAN-CENTRIC COMPUTING AND INFORMATION SCIENCES,
201805
LSTM을 이용한 웹기반 수용가별 전력수요 변동성 평가시스템,
한국정보통신학회논문지,
201804
EMOTIONAL LIGHTING SYSTEM ABLE TO EMOTION REASONING USING FUZZY INFERENCE,
Journal of Theoretical and Applied Information Technology,
201803
스마트 웨어러블 디바이스를 이용한 모바일 기반 사용자 피로도 측정 시스템 개발,
한국정보통신학회논문지,
201712
오피니언마이닝을 이용한 사용자 맞춤 장소 추천 시스템,
한국정보통신학회논문지,
201711
Development of a Stress Classification Model Using Deep Belief Networks for Stress Monitoring,
Healthcare Informatics Research,
201710
스마트매트와 카메라 센서를 이용한 가상현실 체험형 운동게임 시스템 설계 및 구현,
한국정보통신학회논문지,
201612
Excergame system based vision and smart mat for elders to improve balance sense and recognition ability,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201612
스마트워치의 휠 인터페이스를 이용한 스마트 감성 조명 제어,
한국정보통신학회논문지,
201608
개인 감성정보를 이용한 협업 필터링 기반 장소 추천 서비스 설계 및 구현,
한국정보통신학회논문지,
201608
NoSQL based web service system for sharing of emotion information in cloud computing,
International Journal of Software Engineering and its Applications,
2016
스마트폰 카메라의 영상 속성에 따른 맥파 신호 평가,
한국정보통신학회논문지,
201504
KINECT, PC, 안드로이드 기반 휴머노이드 로봇간의 상호 연동을 이용한 교육용 게임콘텐츠 시스템 설계 및 구현,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201503
Mediating individual affective experience through the emotional photo frame,
Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments,
201501
A Framework for the Creating, Expressing and Sharing of User’s Emotion,
International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering,
201401
사용자의 감성을 유도하는 실시간 반응형 감성 이미지 콘텐츠 플레이어 시스템 개발,
한국정보통신학회,
201401
사용자의 위치정보와 감성정보를 이용한 RESTful방식의 감성공유 시스템
,
한국정보통신학회,
201401
interactive Emotional Lighting System using Physiological Signals,
IEEE Transactions on Consumer Electronics,
201311
Brain function connectivity analysis for recognizing different relation of social emotion in virtual reality,
Human-Computer Interaction LNCS,
201310
Emotion Sharing with the Emotional Digital Picture Frame,
Human-Computer Interaction LNCS,
201310
2차원과 3차원 감성영상콘텐츠가 사용자의 감성 변화에 미치는 효과에 관한 연구,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201209
오픈 소스 라이브러리 기반 감성 게임 엔진및 교감형 감성 게임 콘텐츠,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201209
SNS 사용자의 관계유형에 따른 사회감성 모델의 타당화 분석,
감성과학,
201206
생체신호를 이용한 XML기반 실시간 감성정보공유 시스템,
한국정보기술학회논문지,
201203
개인화 프로세스를 적용한 실시간 감성인식 기술,
감성과학,
201203
감성 게임 프레임워크를 위한 휴대형 감성인식 인터페이스 단말기 설계,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201112
Interactive Emotional Content Communications System using Portable Wireless Biofeedback Device,
IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS,
201111
Emotional intelligent contents: Expressing user's own emotion within contents,
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics),
201111
Integrated mobile terrestrial digital multimedia broadcasting player compliant with the T-DMB, CMMB. and ISDB-T standards,
IEEE Consumer Electronics,
201005
Novel A/V Synchronization Method for Portable T-DMB Players Supporting BIFS,
IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS,
20091116
지식재산
고품질LED조명제어소프트웨어,
김보람,서덕희,
20171127
스마트폰 카메라를 이용한 심박 인식에 따라 반응하는 멀티미디어 플레이어,
김동근 이해나,
20141201
학술발표
Deep Learning based Stress Classification Model for Mental Tele-Healthcare Stress Monitoring using The Seventh Korea National Health and Nutrition Examination Survey (KNHANES VII -2) Dataset,
Australasian Telehealth Society,
20191022
수상
우수심사위원상,
대한의료정보학회,
201606
프로젝트
가상현실(VR)착용형기기의 인체유해성문헌조사 및 임상실험분석연구(연구책임),
한국산업기술시험원,
(2017.~2017.)
개인감성관리 및 정신건강증진을 위한 복합생체신호를 이용한 딥러닝 기반 감성분류 및 정신건강 이상 징후 예측 모델 개발(연구책임),
한국연구재단,
(2017.~2017.)
고령자 균형감각 증진 및 치매 예방을 위한 Natural User Interface 기반 체험형 운동 게임(Exergame) 기술 개발(연구책임),
한국스포츠개발원,
(2015.~2015.)
사용자의 상황정보를 이용한 감성 교감형 고품질 LED 조명 제어 시스템 개발(연구책임),
중소기업청,
(2015.~2015.)
일반인의 정신적 웰니스 증진을 위한 생체신호의 측정, 평가를 영상정보 기반으로 전환하는 ICT 융합 응용기술 개발(연구책임),
산업통상자원부,
(2013.~2013.)
실시간 감성정보 공유 시스템 개발(연구책임),
한국연구재단,
(2013.~2013.)
센싱기반 감성서비스 모바일 단말 기술개발(연구책임),
지식경제부,
(2012.~2012.)